کاهش برخی محدودیت‌های آمریکا علیه کوبا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بازنگری‌هایی را در سیاست‌های دولت قبلی در قبال کوبا انجام داده که شامل حوزه‌های سفر به کوبا و تسریع صدور روادید است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» بامداد سه‌شنبه مجموعه‌ای از اقدامات را برای بازنگری در سیاست‌های واشنگتن در قبال کوبا اعلام کرد

از جمله این بازنگری‌ها می‌توان به کاهش برخی محدودیت‌های دوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه حواله‌های خانوادگی، سفر به کوبا و تسریع روند رسیدگی به درخواست کوبایی‌ها برای روادید اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این اقدامات که پس از بررسی طولانی مدت دولت بایدن در قبال کوبا صورت می گیرد، مهمترین تغییرات در رویکرد واشنگتن نسبت به هاوانا از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ است.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در اعلام این تصمیمات مدعی شد: «این اقدامات برای حمایت بیشتر از مردم کوبا، فراهم کردن ابزارهای اضافی برای ادامه زندگی عاری از ظلم دولت کوبا و جستجوی فرصت‌های اقتصادی بیشتر است».

در این بیانیه آمده است که سقف حواله‌های خانوادگی را که قبلاً به یک هزار دلار در هر سه ماه کاهش پیدا کرده بود، لغو کرده و به اعضای غیرخانواده اجازه ارسال کمک‌های مالی را خواهد داد.

به نوشته رویترز، دولت ترامپ روند صدور روادید برای کوبایی‌ها را آهسته کرده، وجوه ارسالی را محدود نموده، پروازها به کوبا را کاهش داده و موانعی را برای شهروندان آمریکایی که به دنبال سفر به کوبا برای هر چیزی غیر از دیدار خانوادگی هستند، افزایش داده بود.

دولت بایدن البته در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی کشورهای مستقل، گفت: «ما همچنان از دولت کوبا می‌خواهیم تا فورا زندانیان سیاسی را آزاد کند، به آزادی‌های اساسی مردم کوبا احترام بگذارد و به مردم  اجازه دهد آینده خود را تعیین کنند».

پیش از این، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا گفته بود دولت بایدن نیز «اقدامات زورگویانه اتخاذ شده توسط دولت دونالد ترامپ را حفظ کرده‌» است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه