شروع ارتباط هوایی ونزئلا-ایران با پرواز 13 ساعته مستقیم

ونزوئلا از شروع پرواز مستقیم به مقصد تهران به نشانه تعمیق روابط دو کشور انقلابی خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در تداوم روابط عمیق‌تر ونزوئلا با ایران شرکت هوایی «کونویاسا» متعلق به ونزوئلا از روز یکشنبه هفته‌ای یک‌بار پرواز به تهران را آغاز کند.

به گزارش شماره دوشنبه وبگاه «مرکو پرس» «گابریلا جیمنز» وزیر علوم و «رامون ولاسکوئز آراگوایان» مدیرعامل کنسرسیوم صنایع هوانوردی و خدمات هوایی ونزوئلا در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی هوایی امام خمینی (ره) مورد استقبال «سعید چلندری» مدیر این فرودگاه قرار گرفتند.

آرگوایان گفت که این ارتباط هوایی از طریق یک پرواز ۱۳ ساعته بدون توقف انجام خواهد شد.

بر این اساس، این پروازها یکشنبه‌ها ساعت ۱۳ به تهران می‌رسند و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲:۴۵ صبح به مقصد آمریکای جنوبی بازمی‌گردند.

ولاسکوئز آراگوئان توضیح داد که این سفرهای تجاری نتیجه توافقات بین روسای جمهور ونزوئلا و ایران است.

وی افزود: «ما به ترویج سیاست‌های رئیس‌جمهور خود ادامه می‌دهیم زیرا ما یک دولت انقلابی هستیم.»

این شرکت در گذشته به تهران پرواز‌هایی داشته است و اکنون به طور مستقیم به  تهران، پایتخت ایران پرواز خواهد کرد.

دولت آمریکا  در گذشته  به گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا واکنش نشان داده و مدعی شده بود که این اقدام انگیزه‌های سیاسی دارد.

 یک مقام  آمریکایی پیشتر گفته بود: «از  نظر ما، در حال حاضر برقراری این پرواز از هیچ دلیل تجاری روشنی برخوردار نیست.این اقدامی با انگیزه‌های سیاسی است که برای مردم ونزوئلا مضر است، چراکه تغییری را که ما به دنبال آن هستیم، تسریع نمی‌کند.»

در تداوم همکاری بین تهران و کاراکاس، خبرگزاری «رویترز» به تازگی  از انعقاد قرارداد برای تعمیر پالایشگاه «پاراگوانا»، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی این کشور با ظرفیت ۹۵۵ هزار بشکه خبر داد و نوشت این قراداد همکاری بین دو کشور را تعمیق می‌بخشد.

چندی قبل، صفحه توئیتر سفارت ایران در ونزوئلا نوشت: «روابط راهبردی ایران و ونزوئلا از این به بعد با قدرت و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه