سوگنامه‌ای درباره «کودک»‌کشی رژیم غاصب قدس/ «آلا» نمادی از کودکان مظلوم تاریخ

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، «سوگنامه‌ای درباره «کودک»‌کشی رژیم غاصب قدس» صادر کرد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، سوگنامه‌ای درباره «کودک»‌کشی رژیم غاصب قدس» صادر کرد.

در این سوگنامه آمده است: به نام خداوند روزی‌ده طفلان خردسال،
قریب به ۱۹۰۰ سال از عاشورای ۶۰ هجری قمری می‌گذرد؛ عاشورایی‌که یزیدیان بر انسانیّت تاختند و وحشیانه، به کودکان هم رحم نکردند. شهیدان خردسال کربلا، حضرت علی اصغر (س) و حضرت رقیه (س)، نماد مظلومیت و حاصل خوی پلید کسانی است که مرزهای انسانیت را در نوردیده و آزادگی را زیر پا می‌گذارند.

ما آموخته‌ایم که «عاشورا» و «کربلا» به وسعت همه‌ زمین و همیشه تاریخ است؛ امروز شاهدی دیگر بر این مدعا پیش چشم‌های نمناک به غم سیدالشهدا (س) قرار گرفت. در هنگامه‌ محرم سال ۱۴۴۴ هجری قمری و در آستانه‌ سالگشت عاشورای حسینی، سربازان اسرائیلی ـ این یزیدیان زمانه ـ افسارگسیخته به منطقه محصور غزه و مردم مظلوم فلسطین ناجوانمردانه حمله کردند و علاوه بر ویران کردن و به آتش کشیدن خانه‌های مظلومان فلسطینی، کودکان و زنان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. 

«آلا عبدالله قدوم» دختر معصوم پنج ساله‌ سرزمین غزه نیز رقیه‌وار در این حمله شهید شد. این مظلومیت و معصومیت، چه‌خوب صحنه‌یکربلای سال ۶۰ هجری را پیش روی جهانیان ترسیم کرد؛ یک سو مظلومینی که سال‌هاست تحت ستم و بی‌رحمی قرار دارند و در دیگر سو، گرگ‌هایی که به کودکان هم رحم نمی‌کنند. «آلا» را نمادی از کودکان مظلوم تاریخ می‌دانیم که بی‌هیچ گناه کشته شده‌اند؛ حقا که باید پرسید «فبأی ذنب قتلت؟»

اکنون دیگر مدعیان حقوق بشر و انسانیت نباید سکوت کنند، بلکه باید فارغ از دین، رنگ، ملیت و نژاد بر این ستم برآشوب‌اند. نمی‌توان از یک سو مدعی صلح و حمایت از کودکان بود و از سوی دیگر بر کشته شدن «آلا»های بی‌گناه چشم فروبست. 

همه کودکان، کودک‌اند و معصوم؛ امید داریم که نهادها و فعالان بین‌المللی از روی آزادگی این اصل را پاس بدارند. امیدواریم همه‌ رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قلم و دوربین خود را بدون سوگیری به بیان «حقیقت» به کارگیرند و بین کودکان افغانستان، یمن، فلسطین، سوریه، میانمار و اوکراین تفاوتی قائل نشوند.

ان‌شاءالله که روزی بتوان با قوت در مقابل هر زورگویی ایستاد و حق کودکان را بازستاند؛ آینده جهان در دست کودکانی است که چونان شیربچگان شجاع پرورش یابند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه