| مطالبه شفاف‌سازی در نحوه وام‌دهی به کارمندان بانک‌ها

مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در پویش «» خواستار شفاف سازی در تسهیلات پرداختی بانک ها به کارمندان خود شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، موضوع نحوه دریافت تسهیلات به کارمندان بانک ها همیشه مورد پرسش افراد در جامعه بوده و می خوا ستند که در این زمینه شفاف سازی شود.

معمولا این تسهیلات با نرخ سود پایین، بدون ضامن و در مبالغ بالا پرداخت می شود. یعنی بانک ها برای کارمندان خود نوعی امتیاز ویژه قائل می شوند.

تعدادی از مخاطبان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اعتراض به این رویه در بانک ها، پویش های متعددی را در سامانه به ثبت رسانده اند. در پویشی با عنوان «شیوه پرداخت وام به کارمندان بانک همانند مردم عادی باشد»، آمده است: «یکی از بزرگترین رانت‌هایی که در کشور دارد اتفاق می‌افتد، وام دادن بانک‌ها به کارکنان خودشان است. بانک‌ها سالانه بخشی از اعتبارات خود را به دادن وام به کارکنان خود اختصاص می‌دهند در حالی که مردم برای گرفتن یک وام کوچک باید سال‌ها دوندگی کنند و در نوبت بمانند!

مگر چه فرقی بین کارمند بانک با مردم عادی وجود دارد؟! چرا بسیاری از افراد به دنبال پارتی بازی و رابطه بازی هستند تا کارمند یک بانک شوند؟! آیا جز این است که از این توزیع رانت در بانک‌ها بهره‌مند شوند؟!

متاسفانه سالهاست که این توزیع رانت توسط بانک‌ها مردم را آزار می‌دهد و وجود عدالت اقتصادی را در نظام جمهوری اسلامی زیر سوال می‌برد. از آنجا که دولت شعار مبارزه با فساد می‌دهد، مردم انتظار دارند با این «توزیع رانت گسترده» در بانک‌ها نیز برخورد شده و دادن وام حتی خورد توسط بانک‌ها به کارکنانشان ممنوع شود.

کارمندان بانک‌ها هم باید شیوه دریافت وام‌شان کاملا مثل مردم عادی بوده و از هیچ نوع امتیاز خاصی برخوردار نباشند. متاسفانه سازمان‌ها و ادارات دولتی و حکومتی با دادن امتیاز به کارکنان خود هر روز به گسترش بی‌عدالتی در جامعه دامن می‌زنند که این امر موجب دلسردی و سرخوردگی مردم از نظام و حاکمیت شده و این بی‌عدالتی‌ها موجب ایجاد بدبینی در افکار عمومی مردم می‌شود.لذا خواهشمندیم تا هرچه سریعتر کلیه امتیازات ادارات و سازمانهای دولتی به کارکنان شان ممنوع شده و فضای عدالت و برابری به جامعه ایرانی برگشته و بساط توزیع رانت در کشور جمع شود».

در پویش دیگری با عنوان «انجام بازرسی از وضعیت وام تخصیص یافته به کارمندان بانک»، مخاطبین خواستار ورود نهادهای نظارتی به مساله وام دهی به کارمندان بانک ها شده اند. در متن این پویش آمده است: «بسیار خوشحال می‌شویم مسئولین بازرسی دولت و نظام یک بازرسی کلی از وضعیت وام تخصیص یافته به کارمندان خود بانک‌ها طی بازه زمانی پانزده سال گذشته تا به امروز (با توجه به نوع وام تخصیص یافته، مبلغ و تناسب شرایط گرفتن این وامها برای مردم عادی و همچنین سایر موارد مهم اینگونه بازرسی‌ها که اساتید امر بسیار مطلع‌ترند) که فشارهای اقتصادی مضاعف نیز داشته ایم انجام بگیرد و نتایج بصورت کاملا شفاف و روشن به اطلاع عموم ملت ایران رسانیده بشود تا مردم بصورت اذهان عمومی بیدار تکلیف خود را کاملا بیدار و هوشیارتر از قبل بیشتر بداند».

بنابراین گزارش، آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه