نماینده جهاد اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس: رژیم صهیونیستی از وساطت سوءاستفاده کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با فارس ضمن تشریح چگونگی آغاز حمله رژیم صهیونیستی، اشاره کرد که تل‌آویو از وساطت مصر برای حمله به غزه سوءاستفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد چگونگی آغاز جنگ کنونی در اراضی اشغالی را تشریح کرد.

نماینده جهاد اسلامی ابتدا به علت آغاز جنگ کنونی پرداخت و گفت: «علت مستقیم این درگیری‌ طبق آنچه رژیم صهیونیستی عنوان کرده، تلاش برای شکستن محاصره‌‌‌ای که پس از آماده باش جنبش جهاد اسلامی به دنبال دستگیری شیخ بسام جرار خودشان به خودشان تحمیل کردند اما در واقع علت مستقیم و غیرمستقمی در کار نیست چراکه این رژیم درواقع یک رژیم غاصب است که تمام خاک فلسطین را اشغال کرده است. غزه، قدس، کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطین تحت اشغال هستند و رژیم صهیونیستی در این مناطق به هر گونه اقدام خشونت‌آمیز، تبعیض نژادی، کشتار، دستگیری، مصادره زمین، تخریب، تعدی به مقدسات دست می‌زند.»

ناصر ابوشریف ادامه داد: «این رژیم هر روز علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زند. از یک ماه قبل، دو ماه قبل یا سه ماه قبل یا حتی یک سال و... اقدامات این رژیم علیه فلسطینیان آغاز نشده، بلکه حدود صد سال است که به مردم فلسطین ظلم می‌شود و آن‌ها سرکوب می‌شوند و مردم در معرض کشتار، تروریسم، بی‌خانمانی و سرقت قرار دارند. از‌ این‌رو رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از طریق کشتار، آواره کردن و بیرون راندن فلسطینی‌ها‌ به حضور آن‌ها در فلسطین اشغالی پایان دهد. این درواقع همان دلیل واقعی اقدامات خشنونت‌بار رژیم صهیونیستی است.»

ابوشریف در بخش دیگری به چگونگی آغاز حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: «رژیم صهیونیستی از میانجیگری مصر سوءاستفاده کرد. نگاه جهاد اسلامی به این میانجیگری مثبت بود و ما در گفت‌وگو با برادران مصریمان بودیم و به آن‌ها این فرصت داده بودیم که تنش موجود را از بین ببرند؛ اما رژیم صهیونیستی، جنبش جهاد اسلامی را از طریق حمله به یکی از ساختمان‌های مسکونی با موشک‌های هدایت‌شونده بسیار قوی و اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان غافلگیر کرد. در پی این حمله یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی در شمال نوار غزه به شهادت رسید.»

وی اشاره کرد: «رژیم صهیونیستی خواست با این حمله شوک ایجاد کند. ما از زمانی که این رژیم را شناختیم و همچنین کماکان می‌دانیم که این رژیم فریبکار است و همان‌طور که می‌دانیم این رژیم تنها فلسطینیان را مرده می‌خواهد و به دنبال این است که هیچ شهروند عربی‌ای در خاک فلسطین وجود نداشته باشد. به همین دلیل، این رژیم در سایه حمایت‌های بی‌نهایت غرب و متأسفانه با استفاده از هماهنگی با برخی کشورهای عربی و اسلامی از تمام ابزارها و فرصت‌ها علیه فلسطینیان استفاده می‌کند. این رژیم یک رژیم غاصب است و در اصل بر پایه جنایت علیه مردم فلسطین تشکیل شده است و همچنان با تغذیه از خون فلسطینیان به حیات خود ادامه می‌دهد.»

نماینده جهاد اسلامی در بخش دیگری بیان کرد: «دلیل هراس از جنبش جهاد اسلامی این است که جهاد اسلامی یک جنبش جدی و واقعی است که هیچ چیزی جز فلسطین را نمی‌بیند و از نظر این جنبش، فلسطین در اولویت‌های اول، دوم، سوم... دهم و... قرار دارد. جنبش جهاد اسلامی در مگسک تفنگ‌های خود چیزی جز مناره‌های قدس را نمی‌بیند. این جنبش یک جنبش صریح و واضح است و هدف اصلی آن آزادسازی خاک فلسطین و بازگردانی وطن غصب‌شده یعنی فلسطین از چنگ این رژیم غاصب، بیگانه، دزد و تروریست صهیونیستی است؛ رژیمی که می‌توان آن را با تمام صفت‌های بد توصیف کرد. خداوند متعال این رژیم را مستکبر و مفسد فی‌الارض توصیف کرده است. پروژه این رژیم صهیونیستی این گونه بوده و در این صد سال در این سرزمین مقدس فساد ایجاد کرده است.»

ناصر ابوشریف افزود: «جنبش جهاد اسلامی کاملا ضد این پروژه صهیونیستی جنایتکارانه است و هدف آن بازپس‌گیری خاک [فلسطین] و بازگردانی ملت فلسطین و بازگرداندن حقوق، خاک و آب، گاز، اموال و... متعلق به این مردم است.»

 ابوشریف همچنین عنوان کرد: «متأسفانه جامعه بین‌الملل فقط ابراز نگرانی می‌کند؛ با آنکه می‌داند کرانه باختری و نوار غزه در سازمان ملل نیز اشغالی به شمار می‌آیند؛ اما آن‌ها فقط ابراز نگرانی می‌کنند و این نگرانی‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند. همین جامعه بین‌الملل بود که در ابتدا رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد و آن را توانمند ساخت و از آن حمایت نمود تا اینکه این رژیم به این حد از وحشیگری، جنون، قلدری رسیده و به این ابزارهای تروریستی دست یافته است. این جامعه بین‌الملل پس از جنگ جهانی دوم برای قدرتمندان و مستکبران ایجاد شد و نه برای ضعفاء و برقراری عدالت. این نظام تنها برای یاری مستکبران و نه مستضعفان ایجاد شده به همین دلیل امیدی به آ‌ن‌ها نداریم. ما به مقاومت خودمان، مقاومت ملتمان، وحدت مردممان و همسوسازی تلاش‌های امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی امید داریم. جامعه بین‌الملل با ساختار فعلی خود تنها در خدمت قدرت‌های مستکبر است.»

وی همچنین گفت: «اگر جنبش جهاد اسلامی نبود، خداوند یک جنبش دیگر مانند این جنبش را ایجاد می‌کرد تا به شدت و با قدرت با این دشمن تقابل کند. این‌ها تنها دشمن بشریت نیستد، بلکه دشمن خداوند نیز هستند.. خداوند به واسطه این گروه‌های مخلص مانند جنبش جهاد اسلامی با پروژه‌های فساد آن‌ها مقابله می‌کند. ما اکنون یک جبهه بزرگ –جبهه مقاومت- را داریم و همه گروه‌ها می‌دانند که دشمن اصلی این رژیم غاصب قدس و حامیان آن مانند آمریکا و کشورهای تروریست غربی هستند. بر همین اساس، ما به آینده فلسطین اعتماد داریم. این سرزمین آزاد خواهد شد و این رژیم رو سیاه خواهد شد و ما بر آن پیروز خواهیم شد. ما همان‌طور که برای اولین بار وارد مسجد الاقصی شدیم، دوباره وارد آن خواهیم شد. به اذن خداوند متعال، ما از نتیجه مطمئن هستیم چه این پیروزی به دست ما باشد یا به دست دیگران.»

نماینده جهاد اسلامی تاکید کرد: «ملت فلسطین به طور کلی با یکدیگر وحدت دارند. تمام گروه‌ها بیانیه صادر کردند و رژیم صهیونیستی را مسئول دانستند. درست است که جنبش جهاد اسلامی در میدان نبرد مقاومت می‌کند؛ اما بدون حمایت مردم فلسطین مطمئنا جنبش جهاد اسلامی نمی‌تواند ادامه دهد. ما با تداوم مبارزه و طولانی کردن زمان جنگ سعی داریم این جنگ را به یک جنگ بزرگ علیه این رژیم تبدیل کنیم تا حتی به خارج از فلسطین نیز این جنگ امتداد پیدا کند. سعی می‌کنیم که این نبرد، نبرد پایانی با این دشمن غاصب باشد.»

ناصر ابوشریف اضافه کرد: «ما بر آزادگان جهان، ملت‌ها و برخی از کشورها برای حمایت از مردم فلسطین تکیه می‌کنیم. این پروژه یک پروژه ضدبشری و ضد تمام ارزش‌های انسانی است. این طرح از ابتدا تا انتها بر جنایت‌های ضدبشری استوار است از‌این‌رو ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از این میکروب فساد موسوم به اسرائیل خلاص شود.»

او در پایان اظهار داشت: «متاسفانه کل جهان این میکروب ایجادشده در خاک فلسطین را نمی‌شناسد. این میکروب تنها بر ملت فلسطین اثر نخواهد گذاشت، بلکه منطقه عربی و اسلامی ما را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.»

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه