انفجار شدید تانکرهای نفت در کوبا بر اثر صاعقه/درخواست از کشورهای دیگر برای مهار آتش

بر اثر طوفان و صاعقه، تانکرهای نفت کوبا منفجر شدند که 121 نفر صدمه شدید دیده و 17 آتش نشان هم ناپدید شده است، دولت کوبا از کشورهای دیگر برای مهار آتش درخواست کمک کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رسانه های کوبایی، مقامات این کشور اعلام کردند که بر اثر طوفان شدید و اصابت صاعقه به یک تانکر نفتی در این کشور آتش گرفته و منفجر شده و باعث انفجار تانکرهای همجوار هم شده است که این اتفاق منجر به آسیب جدی به 121 نفر و ناپدید شدن 17 آتش نشان شده است.

بر اساس این گزارش وزیر انرژی و معدن کوبا توییت کرده که این انفجار در شهر ماتانزاس کوبا ایجاد شده و آتش نشانان و کارشناسان هنوز تلاش می کنند که آتش را در این منطقه مهار کنند.با وجود اینکه بالگرد‌ها برای اطفای حریق آب می‌ریزند، اما ستون غلیظی از دود سیاه از این تاسیاست نفتی برخاسته و بیش از ۱۰۰ کیلومتر به سمت غرب و هاوانا پیش رفته است.

به گفته مقامات این کشور، حدود 800 نفر از این منطقه به دلیل نزدیک بودن به آتش به مکان امن تری منتقل کرده اند تا از آسیب های آتش دور باشند.

دولت کوبا از کارشناسان بین المللی و کشورهای دوست  که در بخش نفت تجربه بیشتری دارند برای مهار این آتش درخواست کمک کرده است.

مقامات این کشور می گویند برخی کشورها آمادگی همکاری کرده اند وپیش بینی می شود که نخستین کمک از کشورهای مکزیک و ونزوئلا به این منطقه برسد.

وزیر بهداشت کوبا گزاش داده است که 121 نفر آسیب دیده که حال 5 نفر از آنها وخیم است اما تاکنون کسی نمرده است و 17 نفر هم ناپدید شده اند، آتش نشانان هم تلاش می کنند که از گسترش آتش به مناطق دیگر جلوگیری کنند.برخی منابع هم از پیدا شدن یک جسد خبر می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه