ابراز ارادت رهبر مسیحی در حرم حضرت عباس

خادم حرم امام حسین (ع) گفت: یک خبرنگار آمد و از این رهبر مسیحی پرسید که شما مسیحی هستید و ما مسلمان. این حضرت، بزرگ ماست. رهبر باپتیست‌ها یک نگاهی کرد و گفت: تصور می‌کنید که علی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل تنها از آن شماست؟

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری ابا‌عبدالله حسین(ع)، شبکه جهانی جام جم برنامه‌ای گفت‌و‌گو‌ محور ترتیب داده و با تاکید بر شعار حُب الحسین یَجمعُنا، به سراغ شخصیت‌ها و سوژه‌هایی رفته است که توفیق تشرف به دین مبین اسلام را داشته‌اند.
مهمانان این برنامه ایرانیان یا غیر ایرانی‌هایی هستند که با بافت جغرافیایی ایران فاصله دارند و از تجربه‌هایی سخن می‌گویند که به مدد برکت حضور معنوی امام حسین، در زیر پرچم آن حضرت قرار گرفتند.
در برنامه روز گذشته پرچم بارگاه امام حسین (ع) در استودیو جام جم برافراشته شد و برنامه به یاد حضرت متبرک شد. هادی انصاری، خادم حرم حضرت امیر‌المومنین و حرم اباعبدالله هم مهمان این برنامه بود و با سخنانش واقعه عاشورا را به تصویر کشید.
هادی انصاری با بیان اینکه لحظه‌های عجیبی در تاریخ سپری شده، گفت: این کرامت حضرت اباعبدالله است که از روز تولد حضرت، کرامت به تمام انسان‌ها رو کرده و خوشا به حال آن‌هایی که دیر یا زود اباعبدالله را شناختند. آن‌هایی عاشق‌پیشه، یار و پیرو مکتب حضرت بودند.
خادم حرم حضرت امیر‌المومنین گفت: شب تاسوعا همه در حال عزاداری هستند و خوشا به حال آن‌هایی که این شب را درک می‌کنند و عزاداری می‌کنند. همه ما پژواک و ندای حضرت اباعبدالله را الان می‌شنویم. این شنیدن با گوش نیست، شنیدن با سلول‌های پیکر ماست.
ببینید امشب چه غوغایی در کربلاست و این چند روزه چه غوغایی در کربلا بوده است.
هادی انصاری در پاسخ به این سوال که امام حسین برای شما چه معنایی دارد، گفت: امام حسین همه چیز ماست. امام حسین هویت ماست. کربلا، امام حسین، اربعین و عاشورا فرهنگ ماست.
وی ادامه داد: این توفیق را داشتم که دوران کودکی و نوجوانی‌ام را در عراق سپری کنم. آن موقع‌ها که هفت ساله بودم، به یاد دارم که این عرب صحرانشین به آنجا می‌آمد و در بین راه با حضرت صحبت می‌کرد. گاهی که به صحن می‌رسید، خطاب به حضرت ابوالفضل می‌گفت: به تو می‌گویند ابوالفضل، به تو می‌گویند باب‌الحوائج، من از تو فرزند خواستم، فرزند ناقص نخواستم، این فرزند ناقص را بگیر و مال خودت. فرزند را همانجا می‌گذاشت و می‌رفت.
خادم حرم اباعبدالله گفت: خدام حرم بارها شاهد این صحنه بودند که این عرب هنوز به در دروازه صحن نمی‌رسید که صدای گریه کودک لال‌اش بلند می‌شد و همه افراد حاضر در صحن صلوات می‌فرستادند.
هادی انصاری از تجربه‌ حضورش در کنار رهبر باپتیست‌های گرجستان گفت و افزود: باپتیست‌ها فرقه‌ای از مسیحیت هستند که مرکزیتشان در گرجستان است. این باپتیست‌ با چهره‌ای ملکوتی به صحن مطهر حضرت ابوالفضل آمد و در پهنای صورتش از اشک سرازیر شد. یک خبرنگار آمد و از این رهبر مسیحی پرسید که شما مسیحی هستید و ما مسلمان. این حضرت، بزرگ ماست. رهبر باپتیست‌ها یک نگاهی کرد و گفت: تصور می‌کنید که علی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل تنها از آن شماست؟ به خدا و عیسی مسیح سوگند که اطلاعاتی ما از این بزرگان داریم، خیلی بیشتر از اطلاعاتی است که شما از ما و مسیح‌مان دارید.
گفتنی است ویژه برنامه «روز حسین» از شب اول محرم الحرام به مدت ۱۳ شب از ساعت ۲۲ و با تهیه‌کنندگی قاسم اورنگی از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه