موافقت زودهنگام تل‌آویو با آتش‌بس و تأکید جهاد اسلامی بر انتقام

برخی منابع عربی از موافقت رژیم موقت صهیونیستی با طرح قاهره برای آتش‌بس خبر داده و گفتند که جنبش جهاد اسلامی با آتش‌بس موافقت نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، برخی منابع عالی‌رتبه از تحرکات مصر در نوار غزه و فلسطین اشغالی به منظور توقف حملات خونین در غزه که تاکنون باعث شهادت ۳۱ نفر شده است، خبر دادند.

روزنامه «رأی‌الیوم» به نقل از این منابع نوشت که تلاش‌های مصر طی ساعات گذشته برای دستیابی به آتش‌بس فوری شکست خورده و هیچ پیشرفتی حاصل نکرده است. جهاد اسلامی هنوز بر گرفتن انتقام خون فرماندهان خود که اسرائیل ترور کرده و همچنین دیگر شهدای فلسطین، تأکید دارد.

به گفته این منابع، دستگاه اطلاعات مصر به روش دیگری متوسل شده و پیشنهاد برقراری آتش‌بس انسانی را به رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در غزه ارائه کرده که گفته می‌شود ساعت شش عصر امروز یکشنبه به وقت محلی آغاز و به مدت دو ساعت طول خواهد کشید و طی آن تمامی عملیات‌های جنگی و بمباران و حملات متوقف می‌شود.

این منابع گفتند که کابینه رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه اهداف نظامی آن طی ۷۲ ساعت گذشته از آغاز حملات به غزه و ترور دو تن از فرماندهان جهاد اسلامی، محقق شده است، با این پیشنهاد قاهره موافقت کرده‌ اما جهاد اسلامی همچنان بر مخالفت با هر گونه میانجی‌گری تأکید کرده و بر انتقام‌گیری خون شهدا اصرار دارد.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه