تجاوز نظامی به غزه، چقدر برای صهیونیست‌ها آب خورده است؟

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که هزینه جنگ رژیم موقت صهیونیستی علیه غزه، تا کنون500 میلیون «شیکل» (150 میلیون دلار) برآورد شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،  رژیم صهیونیستی از جمعه (۱۴ مرداد) عملیاتی را تحت عنوان «سپیده‌دم» علیه نوار غزه آغاز کرد و جهاد اسلامی فلسطین نام عملیات خود در واکنش به این حمله صهیونیستی را «وحده الساحات» (وحدت میادین) اعلام کرد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که هزینه جنگ رژیم موقت صهیونیستی علیه غزه، تا کنون۵۰۰ میلیون «شیکل» (۱۵۰ میلیون دلار) برآورد شده است. هر دلار معادل سه شیکل است.

یدیعوت خبر داد که دهها میلیون شیکل دیگر هم هزینه مربوط به آماده‌باش پلیس و «یگانهای مرزی» در داخل فلسطین اشغالی است.

به گفته این روزنامه، صهیونیستها در ازای هر روز از عملیات علیه غزه، ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون شیکل هزینه پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین از زمان آغاز حملات کنونی، حدود ۷۰۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین امروز (یکشنبه) از افزایش شمار شهدا به ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و افزایش تعداد مجروحان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

در همین ارتباط، «ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این جنبش با خدا عهد بسته است که مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت تبدیل کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه