«ماجرای فجر انقلاب» و «انقلاب مسجد» وقایع دهه فجر را روایت می‌کنند

در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 2 مجموعه تلویزیونی با پخش مستندهای آرشیوی و گفت‌و‌گوهای مرتبط با روزهای پیروزی انقلاب به این مقطع تاریخی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 2 مجموعه تلویزیونی در قالب برنامه‌‌های ترکیبی و گفت‌و‌گو محور با پخش مستندهای آرشیوی و گفت‌و‌گوهای مرتبط با روزهای پیروزی انقلاب به این مقطع تاریخی می‌پردازند. 

جزئیات پخش «ماجرای فجر انقلاب» و «انقلاب مسجد» به شرح زیر است:

ماجرا

برنامه «ماجرا» به مناسبت ایام الله دهه فجر، با ویژه‌برنامه‌ «ماجرای فجر انقلاب» در ده قسمت، به گفتگو پیرامون موضوعات مرتبط با تاریخ پهلوی دوم خواهد پرداخت.

برنامۀ «ماجرا» برنامه ای است گفتگو محور با حضور کارشناسان ذیربط موضوع برنامه در مناسبت‌های و مقاطع مهم تاریخی از شبکه چهار پخش می‌شود. «ماجرا» درنگی است بر وقایع تاریخی اسلام و ایران که به مقاطع حساس و مهم در بستر تاریخ می‌پردازد و با نگاهی تازه اهمیت و تأثیرگذاری هر واقعه را واکاوی و بازنگری می‌کند.

 موضوعات و میهمانان این مجموعه عبارتند از: پهلوی و سازمان بهائیت با حضور حمیدرضا اسماعیلی؛ پهلوی و ماجرای ساواک با حضورابراهیم ذوالفقاری؛ پهلوی و پیوند با اسرائیل با حضور محمدتقی تقی‌پور؛ پهلوی و مدیریت اقتصادی با حضور محمد جعفری؛ پهلوی و مسأله زنان با حضور خانم منظر خیّر حبیب‌اللهی؛ پهلوی و مسأله جوانان با حضور محمود ذکاوت؛ پهلوی و مدیریت فرهنگی با حضور سجاد صفار هرندی؛ پهلوی و انتخابات با حضور علی ططری؛ دینداری در دوره پهلوی با حضور صابر جعفری و پهلوی و مقوله وابستگی با حضور محمد جعفربگلو.

«ماجرای فجر انقلاب» در ده قسمت با سردبیری و اجرای حمید سبحانی صدر در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ۱۵ بهمن، حوالی ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

انقلاب مسجد

در آستانه  چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شبکه قرآن و معارف سیما مستند «انقلاب مسجد» با موضوع معرفی سازمان دهندگان تظاهرات در زمان انقلاب اسلامی را بر روی آنتن می‌برد.

این مستند روزهای دوشنبه (16 بهمن) و چهارشنبه (18 بهمن) ساعت 21:30 و روز جمعه ساعت (19 بهمن) ساعت 9:15 برای علاقمندان پخش می‌شود. در این مجموعه مستند، هربار با فعالان مساجد یکی از استان‌های کشور که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت‌وگو خواهد شد.

در مستند «انقلاب مسجد» تصاویر آرشیوی و مستندی از فعالان مساجد آن در سازماندهی مردم برای حضور در تظاهرات و گفتن شعارهای انقلابی نمایش داده می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه