نیروهای کار کردستان با ویزای مسافر به اقلیم کردستان عراق سفر می‌کنند

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان گفت: نیروهای کار کردستان با ویزای مسافر به اقلیم کردستان عراق می‌روند که اگر ویزای کار تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات آنها برطرف می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، علی نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در دیدار با سرپرست اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای کردستات اظهار داشت: سعی کردیم انسجام و هم‌افزایی خاصی در مهارت‌های آموزشی در استان ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به ارتباطاتی که با بخش غیردولتی داریم تلاش می‌کنیم نیازسنجی‌ها برای آنچه بازار نیاز دارد انجام شود. 

نوری با اشاره به اینکه نیروهای کار کردستان با ویزای مسافر به اقلیم کردستان عراق می‌روند که اگر ویزای کار تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات آنها برطرف می‌شود.

سیدعلی علوی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی یکی از ارکان اصلی تولید ثروت است گفت: مهارت آموزی به عنوان یک رکن جدایی‌ناپذیر در توسعه تولید و کمک به بهره‌وری زمینه ساز تولید ثروت و رونق بنگاه های اقتصادی کوچ و بزرگ در استان کردستان است که در این مسیر باید اهمیت مقوله مهارت‌آموزی به درستی تبیین شود.

وی گفت: از گذشته همکاری‌های مناسبی بین شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در راستای ارتقاء سطح مهارتی کارگران شاغل در بخش‌های مختلف واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ استان بوده‌ایم که لازم است این سطح تعاملات گسترده‌تر شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش گردشگری در توسعه استان گفت: تنها صنعتی که در انقلاب صنعتی چهارم آسیب نمی‌بیند بلکه رشد می‌کند صنعت گردشگری است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های مهارتی در این حوزه را نیز در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اعلام می‌کند.

وی افزود: امروز کشور محتاج نقش  فعالان بخش خصوصی است و دولت بی‌نیاز از فعالان حوزه‌های کشاورزی، صنعت و بازرگانی تهی می‌شود که لازمه دستیابی به این مهم همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار است.

علوی با تاکید بر ضرورت تنظیم سند توسعه استان و در نظر گرفتن اقلیم کردستان عراق در این سند گفت: سند آمایش استان کردستان هم بدون عراق معنایی ندارد که در همین راستا تلاش مجموعه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان دیده شدن پررنگ‌تر مقوله مهارت‌آموزی در این سند است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه