جمع‌آوری روزانه ۱۰۰ تن زباله از منطقه 3 قم

مدیر منطقه3 شهرداری قم از جمع‌آوری و انتقال روزانه ۱۰۰ تن زباله از این منطقه خبر داد و گفت: ۱۸ ایستگاه بازیافت و ۱۴ سطل بزرگ تفکیک زباله در سطح منطقه 3 وجود دارد.

مهرداد روحانی‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در قم با اشاره به خدمات شهری منطقه 3 بیان کرد: سازمان پسماند و خدمات شهری یک دنیای جداگانه است که شهرداری در روز ۱۰۰ تن زباله از منطقه جمع‌آوری می‌کند و به سایت پسماند انتقال می‌دهد.‌

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم مطرح کرد: جمع‌آوری پسماند، توسط پیمانکار و زیر نظر شهرداری انجام می‌شود و هر کارگر و مسئوولی یک GPS همراه خود دارد و حتی ناظر بر کارها نظارت دارد و روی سیستم  چک می‌شود و اگر پیمانکار قصوری داشته باشد جریمه شده و نیروها عوض می‌شوند.

وی مطرح کرد: بعد از رفت‌وروب، بحث شستشوی شهر وجود دارد که بطور منظم انجام می‌شود؛ ولی به دلیل وسعت شهر و بالا رفتن هزینه به‌صورت لگاریتمی، این مهم بعضا با مشکلاتی مواجه می‌شود و پیشنهاد افزایش ۶۰٪ بودجه خدمات برای سال آینده مطرح شد که قطعا مصوب نخواهد شد چون درآمد تعیین کننده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

روحانی‌وزیری در خصوص فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: جای کار بسیار زیاری وجود دارد و نیروهای آموزشگر به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند و سی‌دی و بروشور بین مردم توزیع و بنر نیز در سطح منطقه زده می‌شود؛ این در حالی است که  جمع آوری زباله به‌طور روزانه در تمام دنیا منسوخ شده است.

وی به طرح جمع‌آوری ضایعات اشاره و بیان کرد: ۷۱ مورد ضایعاتی در منطقه ثبت شده که بیشتر از نصف آن جمع‌آوری شده و سازمان پسماند ۴۰ هکتار زمین در بلوار کوه‌ سفید به پسماندها تخصیص داده و باید به خارج شهر منتقل شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم، در زمینه مشاغل مزاحم گفت: در خیابان شهید قندی و بهشتی به مشاغل مزاحم اخطار داده شده و خیابان شهید قندی به مرحله اجرا رسیده و صنوف تعمیرکاری باید در شهرک خودرو به فعالیت خود ادامه دهند و مغازه‌ها و سندهای آن نیز آماده شده است.

وی در پایان گفت: ۱۸ ایستگاه بازیافت و ۱۴ سطل بزرگ تفکیک زباله در سطح منطقه وجود دارد.

پایان پیام/۷۸۰۴۲

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه