نرخ پایه روزانه بهره برداران دستفروش 11 هزار تومان تعیین شد

در جریان بررسی «لایحه اصلاحیه مصوبه عوارض بر مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران» نرخ پایه شغل هر متر مربع فضای اختصاصی به بهره برداران غیر موتوری و دستفروشی از 9 هزار تومان به 11 هزار تومان به طور روزانه افزایش پیدا کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در جریان برگزاری دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران موضوع «لایحه اصلاحیه مصوبه عوارض بر مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران» مورد بررسی صحن شورا قرار گرفت که در این خصوص اصلاحات پیشنهادی از سوی کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و پس از اعمال اصلاحاتی به تصویب اعضا رسید.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در توضیح این پیشنهادات عنوان کرد: در تبصره یکم این لایحه مطرح شد تا نرخ پایه ساماندهی این مشاغل در شبانه روز به مبلغ 18 هزار تومان افزایش یابد مضافاً بر اینکه نرخ پایه شغل هر متر مربع فضای اختصاصی به بهره برداراران غیر موتوری و دستفروشی از 9 هزار تومان به 11 هزار تومان به طور روزانه افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: این مبلغ به واسطه هزینه هایی است که در تأسیس و تجهیز مجموعه های مورد بهره برداری شده برای اسکان دستفروشان صورت گرفته است.
عضو شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: یک تبصره نیز به این لایحه در خصوص ضریب موقعیت جغرافیایی خودروهای سوخت رسان برابر 1 در نظر گرفته می شود و عوارض مربوط بر اساس ظرفیت متفاوت مخازن خودروهای مذکور بر مبنای جدول طراحی شده در این لایحه اخذ خواهد شد.
وی گفت: عبارت ایثارگران نیز به جای عبارت جانبازان  مورد اصلاح واقع شده است.
پیرهادی در خصوص یک تبصره ذیل بند هفتم نیزدر این لایحه الحاق شده که مبین این است که شهرداری تهران (شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران) موظف است ساز و کار نظارت بر رعایت بهداشت کار یا مهندسی بهداشت(HSE) را طی آیین نامه ای تنظیم و حداکثر ظرف مدت 6 ماه از ابلاغ این مصوبه به شورای شهر تهران برای تصویب ارسال کند.
در ادامه، مهدی اقراریان، عضو شورا در طرح سئوال و ایراد تذکری در این خصوص عنوان کرد: یکی از سیاست هایی که ما در این دوره دنبال کردیم ممنوعیت صدور مجوز و افزایش دکه های مطبوعاتی و گلفروشی بود که متأسفانه بعضاً در سطح برخی مناطق مشاهده شده که فضاهایی از این دست را به برخی ها واگذار می کنند اما با فرآیند متفاوت؛ به طور مثال یک گلفروشی تعبیه شده و این گلفروشی را در یکسری قالب های دیگری و در بخشی از اراضی شهر واگذار کردند که این موضوع عملاً دور زدن این قانون است.
مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مهدی اقراریان تاکید کرد که موضوع ممنوعیت صدور مجوز برای نصب هرگونه کیوسک های مطبوعاتی، گلفروشی، ون های موتوری و غیر موتوری در سطح شهر یک قانون است و هیچ کسی حق چنین کاری را ندارد.
در پایان موضوع لایحه "مصوبه عوارض بر مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران" با اعمال اصلاحات نرخی و محتوایی مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید.
 پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه