ارتش اسرائیل گذرگاه رفح را هدف قرار داد

در ادامه گسترش حملات ارتش اشغالگر به جنوب غزه، گذرگاه رفح به عنوان تنها گذرگاه کمک‌های بشردوستانه مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در بحبوحه هشدارهای جهانی به رژیم اسرائیل برای عدم عملیات نظامی زمینی در شهر رفح، صبح امروز (سه شنبه) گذرگاه رفح هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت.

به نوشته وبگاه المیادین، در این حمله یکی از گلوله‌ها به دیوار بیرونی گذرگاه اصابت کرده و گلوله دیگر نیز باعث زخمی شدن تعدادی از جمله چند کودک که در نزدیکی گذرگاه بازی می‌کردند، شده است.

بسیاری از ساکنان غزه به گمان اینکه هرچه به گذرگاه رفح نزدیک‌تر باشند، در امان هستند، در اطراف این گذرگاه چادر زده‌اند.

گذرگاه رفح پیش از این نیز حداقل یک بار از زمان آغاز جنگ غزه هدف حمله قرار گرفته بود، اما این بار در شرایطی است که ارتش اسرائیل قصد حمله گسترده به شهر رفح را دارد و لحن هشدارهای مصر نیز روز‌به روز شدیدتر می‌شود.

مصر نگران است که حمله زمینی به رفح بیش از ۱.۴ میلیون ساکن این شهر را مجبور به فرار به سمت صحرای سینا کند. وزارت خارجه مصر روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که حمله به رفح و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح، «عواقب وخیمی» در پی دارد.

گذرگاه رفح تنها معبر ورود کمک‌های بشردوستانه است و کمک‌های جهانی پس از بازرسی سفت و سخت از سوی ارتش اسرائیل از این گذرگاه وارد غزه می‌شود، با این حال به گفته سازمان ملل محموله‌هایی که از گذرگاه رفح وارد می‌شود، صرفا نیاز ۱۰ درصد از ساکنان را بر آورده می‌کند.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه