دادستان لاهه: تغییری در رفتار اسرائیل ندیدم

«کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری ضمن ابراز نگرانی درباره حملات اسرائیل به رفح هشدار داد که در حال تحقیق درباره هر گونه جنایت در فلسطین است.

گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حملات اسرائیل به آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون آواره غزه، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درباره ارتکاب جنایت در رفح به اسرائیل هشدار داد.

کریم خان با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که «من به شدت نگران بمباران گزارش شده و تهاجم زمینی احتمالی نیروهای اسرائیلی در رفح هستم. دفتر من تحقیقات مداوم و فعالی در مورد وضعیت کشور فلسطین دارد. این امر به عنوان یک موضوع فوری به منظور محاکمه کسانی که مسئول جنایات مندرج در اساسنامه رم هستند، پیش می‌رود».

 

به گفته او، «همه جنگ‌ها قوانینی دارند و قوانین قابل اعمال در درگیری‌های مسلحانه را نمی‌توان به گونه‌ای تفسیر کرد که آنها را پوچ یا بی‌معنا کند...من هیچ تغییر محسوسی در رفتار اسرائیل ندیده‌ام...کسانی که از قانون پیروی نمی‌کنند نباید بعداً شکایت کنند».

این حقوقدان انگلیسی بدون نام بردن از اسرائیل تصریح کرد که «دفتر من به طور فعال در حال بررسی هر جنایتی است که گفته می‌شود صورت گرفته است. کسانی که قانون را زیر پا بگذارند پاسخگو خواهند بود».

 

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه