دبیر: تیم اصلی را به خانه رقیب نمی‌فرستیم، جوانان را اعزام می‌کنیم که تجربه کسب کنند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما به دنبال نتیجه در رویدادهای بین‌المللی نیستیم چون اگر این طور بود تیم اصلی را اعزام می‌کردیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علیرضا دبیر درباره پاداش مدال‌آوران المپیک که کمیته ملی المپیک اعلام کرده، عنوان کرد: بودجه وزارت با کمیته قابل قیاس نیست و ما هنوز امید داریم وزارت ۲۰ تا ۲۵ میلیارد برای قهرمانان پاداش در نظر بگیرد. واقعا همه رشته‌ها زحمت می‌کشند. کمیته هم انصافا کار بزرگی کرده و پاداش پای سکو زیاد شده که تشکر می‌کنم حالا منتظر برنامه وزارت هم هستیم تا اعلام کنند. خوب بوده، نمی‌گویم خیلی خوب اما بد نبوده است. 

رئیس فدراسیون کشتی درباره شرایط کشتی آزاد و نتایج ملی‌پوشان در جام یاریگین که فقط یک مدال بوده، عنوان کرد: ما به این مسابقات کشتی‌گیران جوانی را اعزام کردیم و خودمان هم می‌دانستیم. تیم اصلی را که به خانه رقیب نفرستادیم. چند کشتی‌گیر جوان را فرستادیم تا تجربه کسب کنند و ببینند با روس‌ها چقدر فاصله دارند. 

دبیر افزود: یکی دو تا از بچه‌ها هم می‌توانستند روی سکو بیایند در یکی دو وزن هم می‌خواستیم ببینیم کشتی‌گیران می‌توانند در این وزن اثرگذار باشند یا خیر و کارشناسان متوجه شوند آنها به درد این وزن می‌خورند یا نه؟ ما اهدافی را که در این مسابقات دنبال می‌کردیم به آن رسیدیم. اعزام کشتی‌گیران همینطوری نیست بلکه ما بررسی می‌کنیم اینکه ببینیم چه کسی به چه مسابقه‌ای برای چه هدفی اعزام می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل ۳۰ یا ۳۵ اعزام انجام می‌شد خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته ۶۶ اعزام داشتیم و رکورد زدیم. ما تلاش می‌کنیم به لطف خدا در همه حوزه‌ها کار کنیم. این ۶۶ اعزام که می‌گویم همه تعداد بالا بوده است مثلاً در جام یاریگین یا وهبی امره و یاشاردوغو که نزدیک ۵۰-۶۰ نفر با این همه هزینه اعزام می‌کنیم. 

وی افزود: اگر این بچه‌ها را به مسابقات بین‌المللی اعزام نکنیم این باخت‌ها را در مسابقات جهانی و المپیک خواهند داشت. اگر گاف‌ها در این رویدادهای بین‌المللی باشد برای مسابقات مهم آماده می‌شوند ما هم با یک باخت این کشتی‌گیران را رها نمی‌کنیم. الان از بچه‌های غلام محمدی تعدادی به جام یاریگین اعزام شدند و تعدادی را به یاشاردوغو می‌فرستیم. تیم نوجوانان را به ترکیه می‌فرستیم چون به آنها ایمان داریم. سن قهرمانی در دنیا پایین آمده و ما هم باید جلوتر از دنیا باشیم چون در کشتی صاحب سبک هستیم و باید خودمان رهبری کنیم. باور دارم جوان نترس است و می‌تواند کشتی بگیرد. جام یاریگین تست بود و قرار نیست در هر مسابقه نتیجه بگیریم چون در این صورت می توانستیم تیم اصلی را بفرستیم. 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه