اسرائیل به گزارشگر سازمان ملل ویزا نداد

وزارت خارجه اسرائیل خبر داد که به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل ویزا نمی‌دهد و او حق ورود به فلسطین اشغالی را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اسرائیل با صدور بیانیه‌ای گفت که «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل حق ورود به فلسطین اشغالی را ندارد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که به تمامی مأموران گمرکی اسرائیل اعلام شده که مانع ورود او شوند و «فرانچسکا آلبانیز» باید به دلیل آن‌چه «اظهارات یهودستیزانه» قلمداد شده، از سمت خود استعفا دهد.

خانم آلبانیز گفته بود که حمله حماس در هفت اکتبر نمی‌تواند «یهودستیزی» باشد و در نتیجه فشارها و اقدامات اسرائیل طی دهها سال رخ داد. مقامات اسرائیلی این سخنان او را «یهودستیزی» قلمداد کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام وزارت خارجه اسرائیل، گزارشگر سازمان ملل نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اسرائیل از سال ۲۰۰۸ مانع ورود گزارشگران سازمان ملل می‌شود و تصمیم ممانعت از ورود من اتفاق جدیدی نیست».

پیش از یسرائیل کاتس، «الی کوهن» وزیر خارجه سابق اسرائیل نیز دستور داده بود تا ویزای «لین هاستینگر» هماهنگ کننده سازمان ملل در فلسطین باطل شود.

«فرانچسکا آلبانیز» افزود:‌ «این مسأله نباید مانع از توجه به حقیقت کشتاری که در غزه رخ می‌دهد، شود. کشتاری که به سطح هولناکی رسیده و اسرائیل در حال بمباران مناطق امن در رفح در جنوب غزه است».

در این میان رادیو ارتش اسرائیل در شامگاه یکشنبه خبر داد که فرماندهان ارتش این رژیم، طرح عملیات زمینی در شهر رفح را تصویب کرده‌اند، شهری که از دو روز پیش آماج حملات شدید قرار دارد و بیش از ۱.۴ میلیون پناهنده از دیگر مناطق غزه را در خود جای داده است.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه