تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در کرمانشاه به ۲۹۴ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد افراد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در استان را ۲۹۴ نفر اعلام کرد و گفت: در استان به ازای کسب هشت کرسی مجلس ۳۷ داوطلب تایید صلاحیت شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز، ۲۴ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به نقش بی‌بدلیل سپاه را در خدمت به نظام  اشاره و اظهار کرد: ماهیت مردمی سپاه در دنیا بی‌نظیر است؛ در بحث امنیتی جان خود را فدای مردم می‌کند و در بحث سازندگی، سیل، زلزله و... همچنان در کنار مردم می‌ماند.

وی ادامه داد: هرکسی در هر لباس و سنگری در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کند؛ پاسدار است و این وظیفه همه ما است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحث شیرین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: امروز ملت به‌دنبال انتخاب کردن است تا در سرنوشت کشور خود دخیل باشند؛ زن و مرد این کشور به آن قله‌ای که سال‌ها انتظارش را داشتند، رسیده‌اند.

وی آمار پیش‌ثبت‌نام اولیه دوازدهمین دوره انتخابات در استان را یک‌هزار و ۶۸ نفر اعلام و بیان کرد: ۵۶۱ نفر از این تعداد ثبت‌نام کردند که ۱۰۰ نفر معادل ۱۸ درصد از این افراد شرایط ثبت‌نام را نداشته و صلاحیت آن‌ها به دلیل نقص مدارک قابل بررسی نبود.

شعبانی با بیان اینمه تعداد ۲۹۴ نفر معادل ۵۳ درصد آمار ثبت‌نام شدگان تأیید صلاحیت شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۴۴ نفر در حوزه اسلام‌آباد‌ غرب(برای یک کرسی مجلس)، ۲۹ نفر در حوزه سنقر(برای یک کرسی مجلس)، ۳۰ نفر در حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب(برای یک کرسی مجلس)، ۱۹ نفر در حوزه پاوه، جوانرود، ثلاث باجانی و روانسر(برای یک کرسی مجلس)، ۳۱ نفر در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین(برای یک کرسی در مجلس) و ۱۴۱ نفر در حوزه شهرستان کرمانشاه (برای سه کرسی) تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در استان به ازای کسب هشت کرسی مجلس را ۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در شهرستان کرمانشاه که سه کرسی از مجلس را دارد به ازای هرکرسی ۴۷ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه