فرسودگی شبکه توزیع از مشکلات بخش آب کرمانشاه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات موجود در استان، فرسودگی شبکه‌ها است که برای رفع این مشکل، پروژه‌هایی در نظر گرفته شده است

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در استان کرمانشاه، فرسودگی شبکه‌ها است که برای رفع این مشکل، پروژه‌هایی در نظر گرفته شده که به نسبت اعتبارات و با اولویت پروژه‌هایی که بسیار حاد هستند، آن‌ها را کلید می‌زنیم.

*کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفا کرمانشاه است

وی بیان کرد: شرکت آبفا استان کرمانشاه به لحاظ کیفی، بهترین کیفیت آب را توزیع می‌کند، به طوری که یک تیم ٢۴ ساعته در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در استان، همواره مشغول پایش و کنترل کیفیت آب هستند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال رصد ٢۴ ساعته کیفیت آب‌ توزیع شده در سطح استان است.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با بیان اینکه کدورت موجود در آب، عموما حاوی هیچگونه آلودگی میکروبی نیست، تصریح کرد: گاهی اوقات منابع آبی برخی شهرهای استان از جمله؛ کرند غرب، ریجاب و هرسین در اثر بارش‌های شدید و زمین لرزه و سیل دستخوش تغییرات شده و ممکن است کیفیت آب آن مناطق به دلیل طغیان آب به صورت مقطعی دچار کدورت شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در شهر هرسین تصفیه‌خانه آب احداث شده و هم اکنون در مدار بهره‌برداری است. در شهرهای کرندغرب، ریجاب و تازه‌آباد هم تصفیه‌خانه‌هایی احداث شده است.

داودی در پایان، گفت: هنگام شکستگی‌ها ممکن است به دلیل بزرگی عملیات حفاری و رفع شکستگی به صورت مقطعی کدورت جزئی وارد شبکه آب شود که آن خطوط هم قبل از توزیع قطعا شستشو داده می‌شوند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه